Kaip įveikti skrydžio baimę?

Baimė skristi lėktuvu1 300x199 Kaip įveikti skrydžio baimę?Daugumai turistų skrydžiai lėktuvu nėra kasdienybė, ar bent jau ne toks dažnas įvykis kaip kelionės automobiliu. Todėl natūralu, kad į tai žiūrima kiek įtariau ir atsargiau. Nors ir dažnai girdima, kad keliavimas lėktuvu yra vienas iš saugiausių būdų, vis dėlto kiekvienas krebžtelėjimas ar oro duobė priverčia raumenis įsitempti ir širdį plakti vis greičiau. Tačiau dėl to neverta atsisakyti svajonės pamatyti tolimus kraštus – skrydžio baimė, kaip ir daugelis kitų, yra įveikiama.

Pripažinkite savo nerimą

Kiekvieną baimę lengviau įveikti ją ištyrus. Galbūt už šio jausmo slypi gilesni išgyvenimai – gal tai baimė nekontroliuoti situacijos, uždarų patalpų baimė arba nerimas dėl teroro akto. Pažinus tikrąsias savo emocijų priežastis lengviau su jomis susidoroti. Taip pat vertėtų prisiminti, jog po 2001 metų rugsėjo 11 dienos katastrofos, oro uostuose stipriai sugriežtinta apsauga užkerta kelią daugeliui galimų nusikaltimų.

Venkite blogų naujienų

Neverta koncentruoti dėmesio į įvykusias katastrofas. Žiniasklaida neretai tokias naujienas stipriai išpučia, nes lėktuvo avarijos metu neišvengiama aukų. Automobilio avarijos vyksta šimtus kartų dažniau, tačiau joms neskiriama tiek daug dėmesio.

Pasikalbėkite su stiuardese

Stiuardesė 253x300 Kaip įveikti skrydžio baimę?Tokia baimė būdinga šimtams skrydžiui pasiryžusių žmonių, todėl darbuotojams tai taip pat ne naujiena. Dažniausiai stiuardesės žino kaip padėti nerimo apimtiems lėktuvo keleiviams. Informavę, jog  jus kankina skrydžio baimė, turėtumėte sulaukti daugiau aptarnaujančio personalo dėmesio ir rūpesčio jūsų būkle.  Galite būti informuoti apie saugos instruktažą asmeniškai.

 

Prisiminkite, kad lėktuvą valdo profesionalai

Lėktuvo pilotu tapti ne taip paprasta, todėl skristi žymiai saugiau nei važiuoti greitkeliu, kur bet kada gali sutikti neblaivų arba tiesiog nekompetentingą vairuotoją. Jau ne pirmą dieną savo darbą dirbančiais lėktuvo pilotais pasitikėti tikrai verta. Lėktuvai taip pat ypatingai kruopščiai tikrinami prieš kiekvieną skrydį, dėl to techniniai gedimai pasitaiko labai retai.

Venkite alkoholio ir kofeino

Nors dažnai tikimasi, jog alkoholis baimę nuslopins, iš tiesų būna priešingai – tiek alkoholis, tiek kofeinas turi savybę nerimą tik padidinti, todėl šių medžiagų derėtų vengti. Geriau skrydžio metu juos pakeisti vaisių sultimis, vandeniu ar arbata.

Keliaukite su draugu

Jei tik yra tokia galimybė, stenkitės keliauti kartu su žmogumi, kuriuo pasitikite. Jei tenka keliauti vienam, galbūt šalia atsiras pakeleivis, su kuriuo bus galima užmegzti pokalbį ir nuvyti šalin blogas mintis ir nusiraminti.

Atsisėskite arčiau avarinių durų

Nors tikimybė, kad turėsite jomis pasinaudoti yra lygi maždaug 1 iš 500 000, tačiau jų buvimas netoliese gali padėti jaustis ramiau.

Darykite atsipalaidavimo pratimus

Prieš skrydį derėtų pasilepinti masažu, atlikti trumpą mankštą ar pamedituoti. Įsitempę kūno raumenys smegenims signalizuoja apie pavojų, todėl nerimo lygis gerokai išauga. Taip pat gali padėti gilus ir ritmingas kvėpavimas, kūno raumenų sutraukimas ir jų atpalaidavimas arba tiesiog mėgstama muzika, kurios galite klausytis skrydžio metu.

Užsiimkite mėgstama veikla

Knygos skaitymas lėktuve 300x217 Kaip įveikti skrydžio baimę?Dėmesį nukreipus į įtraukiantį knygos siužetą ar skaitant įdomų straipsnį bus žymiai paprasčiau sutramdyti mintis. Taip pat gali padėti filmo žiūrėjimas, kryžiažodžių sprendimas ar malonus pokalbis su šalia sėdinčiu asmeniu. Įlipant į lėktuvą, dažnai galite gauti naujausios spaudos. Žinoma, jei lipsite paskutinis į lėktuvą, jos galite neberasti. Dažniausiai lėktuvuose  nemokamai platinami populiariausi šalies dienraščiai.

Vizualizuokite

Skrisdami įsivaizduokite, jog tai – tik kelionė autobusu, o pasitaikančios oro duobės – kelyje taip pat sutinkami asfalto nelygumai.

Pasitarkite su gydytoju

Jei baimės lygis labai didelis, prieš kelionę derėtų pasitarti su mediku. Atsižvelgęs į situaciją jis galės parekomenduoti jums tinkamų medikamentų, kurie padės sumažinti nemalonius pojūčius.

Pamiegokite

Miegas lėktuve 300x195 Kaip įveikti skrydžio baimę?Jeigu tai įmanoma – pasinaudokite proga pasnausti. Taip laikas prabėgs greičiau ir net nepastebėsite kaip lėktuvo pilotas saugiai nutupdys lėktuvą. Neverta tikėtis, kad baimės atsikratysite per vieną dieną. Tam reikia laiko ir pastangų, tačiau žingsnis po žingsnio tikslą pasiekti tikrai įmanoma.